- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tento Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek pro zakoupení Členství, účasti na Akcích IFMV a Programů IFMV Poskytovatele, společnosti Institut funkční medicíny a výživy s.r.o., se sídlem 28. října 372/5, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 06859003, DIČ: CZ06859003, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 290250 (dále jen „Poskytovatel“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci Služeb pořízených od Poskytovatele.
- Pojmy použité v tomto Reklamačním řádu s velkým počátečním písmenem mají stejný význam jako stejné pojmy použité s velkým počátečním písmenem ve Všeobecných obchodních podmínkách.
- Objednatel je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním Služby. Zároveň Objednatel bere na vědomí, že je povinen poskytnout Poskytovateli potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém Objednatel neposkytl požadovanou součinnost.
- Uzavřením Smlouvy Objednatel souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
- ZÁRUKA ZA JAKOST
- Poskytl-li Poskytovatel nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto Reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech Poskytovatele z vadného plnění (záruční list) nebo Smlouva nestanoví něco jiného.
- V případě vyřízení reklamace výměnou Služby za novou, pokračuje původní záruční doba.
- UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Objednatel má právo reklamovat Službu v případě, že Službu obdrží v rozporu se Smlouvou nebo v případě, že se v záruční době Služby objeví skutečnosti znemožňující obvyklé používání. Objednatel se zavazuje Službu po jejím převzetí prohlédnout tak, aby zjistil její případné vady a poškození.
- Objednatel, který je spotřebitelem může vytknout vadu, která se na Službě projeví v době dvou let od převzetí.
- Právo z vadného plnění Objednateli nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
- Má-li Služba vadu, může Objednatel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové Služby bez vady nebo opravu Služby, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
- Objednatel oznámí Poskytovateli reklamaci prostřednictvím reklamačního protokolu, který je Přílohou č. 1, a který odešle:
- e-mailem na adresu [email protected], nebo
- poštou na adresu Institut funkční medicíny a výživy s.r.o., října 372/5, Staré Město, 110 00 Praha 1.
- Oznámení reklamace musí obsahovat popis závady, číslo objednávky či faktury, požadovaný způsob vyřízení reklamace a kontaktní údaje Objednatele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Reklamace je řádně uplatněna okamžikem doručení reklamačního protokolu a reklamované Služby na výše uvedenou adresu.
- Poskytovatel vydá Objednateli písemné potvrzení o tom, kdy Objednatel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Objednatel požaduje a kontaktní údaje Objednatele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Pokud se zúčastněné strany nedohodnou jinak, vyřízení reklamace proběhne bez zbytečných průtahů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Bližší informace o průběhu reklamace Objednatel získá na emailu [email protected] (vždy je nutné uvést číslo reklamace/objednávky a kontaktní údaje Objednatele).
- Poskytovatel zašle Objednateli na sdělený kontaktní údaj potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě že Poskytovatel nestihne vyřídit reklamaci v zákonné době 30 dnů, má Objednatel, který je spotřebitelem nárok od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- V. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
- Objednatel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Není-li reklamace uznána za oprávněnou, budou veškeré náklady, které Poskytovatel měl spojené s dopravou, vyfakturovány Objednateli a předány k úhradě. V případě že dopravné platil Objednatel, nebude Objednateli dopravné proplaceno a bude mu doúčtováno dopravné na zaslání Služby zpět.
- V případě, že dojde mezi Objednatelem a Poskytovatelem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Objednatel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát -oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: [email protected], Web: adr.coi.cz. Objednatel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 6.1.2023
Příloha č.1 – Reklamační protokol